15 tineri antreprenori clujeni participă la work-shop-uri de educaţie financiară şi economie comportamentală, pentru a-şi dezvolta şi stabiliza financiar afacerile aflate la început de drum. Şi asta, cu ajutorul a 150 de donatori individuali care au ales să susţină programul de educaţie antreprenorială iniţiat de Fundaţia Danis pentru Dezvoltare Managerială. Planurile financiare cele mai realiste şi complete ale antreprenorilor sunt premiate la finalul proiectului.
Proiectul „Drive Your Community for Better” sprijină tineri antreprenori clujeni şi, în acelaşi timp, mobilizează comunitatea pentru recunoaşterea rolului important pe care antreprenoriatul de succes îl joacă în dezvoltarea economică a unei societăţi.
Cei 15 antreprenori selectaţi pentru proiect participă la ateliere de educaţie financiară, organizate pe următoarele direcţii: obținerea de finanțări (linii de finanțare, atragere de investitori) şi planificarea și gestionarea resurselor financiare (realizarea planului financiar, calcularea pragului de rentabilitate, bugetare, folosirea fluxului de numerar). Prima întâlnire a avut loc în 17 septembrie, iar următoarea are loc săptămâna viitoare, în 24 septembrie. Work-shop-ul este susţinut pro-bono de Sanda Anca, trainer de educaţie financiară şi consultant în dezvoltarea afacerilor de peste 12 ani. De asemenea, tot în 24 septembrie, antreprenorii participă la un work-shop de economie comportamentală, cu focus pe elemente de iraţionalitate în luarea deciziilor. Work-shop-ul este susţinut pro-bono de Dan Ionescu, consultant cu peste 20 de ani de experienţă în training, facilitare şi consultanţă în dezvoltare organizaţională.
„Workshop-ul de economie comportamentală încearcă să completeze partea mai riguroasă din acest program – aspectele financiare – cu informaţii mai soft care, în mod sigur, o să fie utile oricărui antreprenor. Obiectivul general al acestei părţi este de a obişnui antreprenorii cu relativitatea deciziilor pe care trebuie să le ia, de a înţelege cât de influenţabile sunt deciziile noastre, aparent obiective şi logice, şi de a ne convinge cât de bine ar fi să ne sfătuim şi cu alţii. Necesitatea lucrului în echipă este, aparent, susţinută de toată lumea, dar realitatea este departe de acest deziderat, mai ales în ceea ce-i priveşte pe antreprenori care, în mare măsură, au calităţile de a fi încăpăţânaţi, destul de egocentrici şi trăiesc confortabil cu ideea de a fi dezagreabili multora. De fapt, acestea sunt cu adevărat calităţi antreprenoriale care fac ca afacerile să prospere!” (Dan Ionescu, Danis Consulting)
La finalul work-shop-urilor, antreprenorii cu cele mai realiste şi complete planuri financiare vor primi premii în valoare totală de 5.000 de lei. Premiile vor fi folosite de antreprenori pentru mici investiţii necesare în dezvoltarea propriilor afaceri.
„Drive Your Community for Better” este un proiect finanţat în mod exclusiv de donatori individuali, adică de oameni care cred în valoarea şi importanţa antreprenoriatului. Aproximativ 150 de oameni au ales să susţină proiectul Fundaţiei Danis, prin două iniţiative de mobilizare de resurse. Una dintre iniţiative a fost un eveniment de strângere de fonduri organizat de Fundaţia Danis sub forma unui test drive, în parteneriat cu Toyota Cluj-Napoca şi Tokyo Restaurant Japanese, la care au participat antreprenori şi manageri clujeni. A doua iniţiativă a fost înscrierea proiectului la Swimathon Cluj, un eveniment de strângere de fonduri organizat de Fundaţia Comunitară Cluj. La Swimathon, proiectul a fost susţinut de şapte înotători, care la rândul lor sunt sprijiniţi de prieteni, familie şi cunoştinţe, care au contribuit financiar la dezvoltarea antreprenoriatului clujean.
Lasă un răspuns